Asiakkaiden näkökulmasta manuaalisesta keskitettyyn tietojohtamiseen siirtyminen tarjoaa keskitetyn kanavan, jonka kautta löytyy kaikki tieto turvallisuuteen liittyvistä tapahtumista – ovat ne sitten perinteisiä hälytysluonteisia tehtäviä tai asiakaspalvelutehtäviä.
Raportointiportaalin kautta asiakas näkee esimerkiksi viimeisen vuorokauden tapahtumat sekä trenditietoja tapahtumien lukumäärästä ja vaihteluista. Mikäli palveluun on lisätty myös kiinteistöautomaation valvonnat, pystytään tuottamaan raportteja energiankulutuksesta ja kulunvalvontajärjestelmistä. Teollisuuden puolella voidaan raportointiin lisäksi liittää tarvittaessa koneiden ja laitteiden valvontaa sekä muita asiakkaan oman toiminnan kannalta kriittisiä asioita. Asiakkaat pystyvät näkemään muun muassa koneiden ja laitteiden käyttöasteita ja tehostamaan näin toimintaansa.
Automatisoinnin ansiosta dataa on enemmän ja manuaalisten virheiden määrä pienenee tai katoaa kokonaan. Näin päästään entistä parempaan laatuun. Hälytysten ja muiden poikkeamien käsittely myös nopeutuu, kun ne on automatisoitu. Automatisoidussa mallissa kone valitsee määrätyt ratkaisuvaihtoehdot ja johtopäätöksen tekeminen nopeutuu minuuteista tai kymmenistä sekunneista sekunnin murto-osiin.